Twoja dieta

10 przykazań zdrowotnych:

  1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta są kluczem do zdrowia. Przede wszystkim strzeż się nadwagi i otyłości.
  2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Jedz 3 – 5 posiłków dziennie, w tym koniecznie śniadanie. Pamiętaj, że przerwy między posiłkami nie powinny być dłuższe niż 4 godziny.
  3. Znaczną część twojej codziennej diety powinny stanowić warzywa. Codziennie jedz również owoce.
  4. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy czy pełnoziarnisty, grube kasze) powinny być dla ciebie głównym źródłem energii.
  5. Codziennie co najmniej dwa razy dziennie spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry czy sery.
  6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych, więcej roślinnych, szczególnie oleju rzepakowego i margaryn miękkich.
  7. Spożywaj głównie mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. grochu, fasoli czy soi, ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego.
  8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie cukru i soli.
  9. Dostarczaj organizmowi wystarczającą ilość płynów (głównie wody) – minimum 2 litry dziennie.
  10. Unikaj alkoholu.

Sprawdź swoje BMI

Wskaźnik masy ciała to stosunek masy ciała do wzrostu podniesionego do kwadratu czyli BMI = masa ciała (kg)/wzrost^2 (m). W celu wygodnego obliczenia BMI podaj swoje dane poniżej aby wylicz Twój wskaźnik BMI.

Istnieją nastepujące zakresy BMI:

  • Norma (20 - 24,9)
  • Nadwaga (25 - 29,9)
  • Otyłość I stopnia (30 - 34,9)
  • Otyłość II stopnia (35 - 39,9)
  • Otyłość III stopnia (> 40)
Wzrost (cm):
Waga (kg):
Twoje BMI: